اطمینان نماد اعتماد

اطلاعیه فروشگاه

به سایت علمدونی خوش آمدید. مدیریت علمدونی با شماره 09380256574 از 8 صبح تا 10 شب پاسخگوی شما عزیزان است. به دلیل دسترسی نداشتن به صاحبان برخی از فایل ها، در صورتی که صاحب یک فایل یا فایل هایی از این فروشگاه هستید و از اینکه فایلتان در این سایت قرار دارد، ناراضی هستید، عنوان فایل را به شماره فوق، ارسال کنید تا در اسرع وقت، فایل مورد نظرتان حذف شود. چنانچه فایلی را خریداری کردید و از آن رضایت نداشتید، اطلاع دهید تا همان لحظه وجهتان برگشت داده شود. با تشکر

اقدام پژوهی تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT )

اقدام پژوهی تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT )

  اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري سمانه ( دانش آموز پایه اول ابتدایی  ) را حل كنم؟

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات:42

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مقدمه 

اينترنت و ساير اشکال فناوري اطلاعات و ارتباطات ICT 

معلم با استفاده از فناوري در كلاس درس مي تواند اين شرايط را فراهم كند:

توصيف وضعيت موجود 

گردآوري اطلاعات(شواهد 1)

نارسايي هاي يادگيري  

اختلال يادگيري (ديسلكسي) Dyslexia 

چگونگي تشخيص اختلالات يادگيري  

روش مشاهده 

روش مصاحبه 

روش استفاده از آزمون هاي رواني  

انواع ناتواني هاي يادگيري  

راه هاي درمان اختلالات يادگيري  

نقش تلويزيون در آموزش و يادگيري كودكان  

نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي و يادگيري  

پيشينه پژوهش   

اجراي راه حل  

تمرين يك:

تمرين دوم:

تمرين سوم:

نقش لپ تاب در آموزش كودكان بر اساس گزارش سازمان ملل  

چگونگي اجراي راه حل جديد، استفاده از لپ تاب  

جمع آوري اطلاعات (شواهد2)

بررسي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و بخصوص سمانه با مقايسه نمرات آن ها قبل از اجراي اقدام و بعد از آن؛

جدول يك: ميانگين نمرات هر دانش آموزان قبل از اجراي اقدام 

جدول دو: ميانگين نمرات هر دانش آموزان بعد از اجراي اقدام 

نمودار دو: ميانگين نمرات هر دانش آموزان بعد از اجراي اقدام 

جدول سه: مقايسه ميانگين نمرات كلاس قبل و بعد از اقدام 

نمودار سه: مقايسه ميانگين نمرات كلاس قبل و بعد از اقدام 

بررسي عوامل رفتاري سمانه و اثر گذاري روش تدريس مبتني بر IT در روحيات او؛

تجزيه و تحليل نتايج  

جدول چهار: مقايسه درصد پيشرفت نمرات دانش آموزان  قبل و بعد از اقدام 

نمودار چهار: مقايسه درصد پيشرفت نمرات دانش آموزان  قبل و بعد از اقدام 

ارزش يابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن  

نتيجه گيري و پيشنهادات  

منابع مورد استفاده:

 

چكيده

در اين چند سال بعنوان معلم پایه اول ابتدایی با دانش آموزان دختر و پسر با ويژگي هاي رفتاري و اجتماعي متفاوت سر و كار داشتم. اما امسال يكي از دانش آموزان من به نام سمانه، با بقيه بچه هايي كه تا به حال ديده بودم خيلي فرق داشت. او كودكي خجالتي، مضطرب و افسرده بود. آهسته و لرزان صحبت مي كرد. با بقيه بچه ها دوست نمي شد و گوشه گير بود. حتي قادر نبود كه وسايل خود را از كيفش در آورد. كتابش را وارونه در دست مي گرفت و هنگام تصويرخواني از كتاب بخوانيم، مي گفت: چيزي نمي بينم. در نوشتن نيز مشكل داشت و ساده ترين علائم كتاب بنويسيم را نمي توانست، بنويسد. او رياضي را درك نمي كرد. به طور كلي او دچار اختلالات يادگيري يا ديسلكسي بود. در گوش دادن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، استدلال كردن و درك كردن مشكل داشت. با بررسي هايي كه انجام دادم از نظر فيزيكي و هوش كاملاً سالم و عادي بود ولي در يادگيري بسيار مشكل داشت. براي حل اختلالات يادگيري و رفتاري او نياز به روش تدريس مناسب و خاص بود.

پس از مطالعه و بررسي فراوان، روش هاي ويژه اي را براي بهبود وضعيت او به كار بستم. راه حل هاي مختلف را آزمايش كردم. بهترين راه اين بود كه نوآوري هاي آموزشي را به كار ببرم و با استفاده از فناوري نو اختلالات يادگيري سمانه را حل كنم. بنابراين از روش IT استفاده كردم.

با تلاش فراوان توانستم به نتيجه مطلوب برسم. به طوري كه پيشرفت سمانه بسيار چشمگير بود. او نه تنها در درس رياضي و بخوانيم پيشرفت بسيار زيادي داشت بلكه مشكلات رفتاري او نيز به كلي رفع گرديد و همانند ساير دانش آموزان در فعاليت هاي كلاسي شركت مي كرد.

نتيجه اي كه در نهايت به دست آمد اين بود كه: توانستم اختلالات يادگيري (ديسلكسي ) سمانه را با كمك تدريس مبتني بر IT حل كنم و از او دانش آموزي فعال و علاقمند بسازم. علاوه بر آن پيشرفت تحصيلي و علاقمندي ساير دانش آموزان نيز با اين روش ميسر شد و كلاسي سرشار از شادي و نشاط مهيا نمودم. موفقيت تحصيلي، علاقمندي و سرزندگي سمانه و ساير دانش آموزان نشان دهنده موفق بودن اين طرح مي باشد.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,600 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
186_833031_8857.zip69.9k





نظرسنجی

نظر شما در مورد قیمت و محصولات این فروشگاه چیست؟
همه اقدام پژوهی ها
پکیج
آپلود عکس