علمدونی

کافی نتی کامل برای تمام مردم ایران زمین.پشتیبانی: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب. از طریق تلگرام پاسخگو هستیم. در صورت نیاز تماس بگیرید: 09380256574

اطمینان نماد اعتماد

اطلاعیه فروشگاه

به سایت علمدونی خوش آمدید. مدیریت علمدونی با شماره 09380256574 از 8 صبح تا 10 شب پاسخگوی شما عزیزان است. به دلیل دسترسی نداشتن به صاحبان برخی از فایل ها، در صورتی که صاحب یک فایل یا فایل هایی از این فروشگاه هستید و از اینکه فایلتان در این سایت قرار دارد، ناراضی هستید، عنوان فایل را به شماره فوق، ارسال کنید تا در اسرع وقت، فایل مورد نظرتان حذف شود. چنانچه فایلی را خریداری کردید و از آن رضایت نداشتید، اطلاع دهید تا همان لحظه وجهتان برگشت داده شود. با تشکر

دانلود فایل تجربيات مدون، سوم ابتدایی، تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT) و حل اختلالات يادگيري دانش آموز

دانلود فایل  تجربيات مدون، سوم ابتدایی، تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT) و حل اختلالات يادگيري دانش آموز

 تجربيات مدون :    چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT) اختلالات يادگيري دانش آموز پایه  سوم ابتدایی ام  را حل كنم؟

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 39

 

 

 

 

..1

مقدمه................................................................................................................ ..4

توصيف وضعيت موجود.................................................................................. ...6

گردآوري اطلاعات(شواهد 1)........................................................................... ..8   

نارسايي هاي يادگيري...................................................................................... ..9   

اختلال يادگيري (ديسلكسي) Dyslexia........................................................... 11

چگونگي تشخيص اختلالات يادگيري................................................................ 13

انواع ناتواني هاي يادگيري............................................................................... 15  

راه هاي درمان اختلالات يادگيري.................................................................... 16

نقش تلويزيون در آموزش و يادگيري كودكان................................................ 16

نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي و يادگيري...................... 18

پيشينه پژوهش.................................................................................................. 21

اجراي راه حل................................................................................................... 22

نقش لپ تاب در آموزش كودكان بر اساس گزارش سازمان ملل................... 23

چگونگي اجراي راه حل جديد، استفاده از لپ تاب............................................ 25

جمع آوري اطلاعات (شواهد2)......................................................................... 26

تجزيه و تحليل نتايج.......................................................................................... 30

ارزش يابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن................................................ 31

نتيجه گيري و پيشنهادات.................................................................................. 32

منابع مورد استفاده........................................................................................... 35

                                                                                                                          

 

 

 

 

 

 

چكيده

            در اين چند سال بعنوان معلم پایه سوم ابتدایی با دانش آموزانی با ويژگي هاي رفتاري و اجتماعي متفاوت سر و كار داشتم. اما امسال يكي از دانش آموزان من به نام علیرضا، با بقيه بچه هايي كه تا به حال ديده بودم خيلي فرق داشت. او كودكي خجالتي، مضطرب و افسرده بود. آهسته و لرزان صحبت مي كرد. با بقيه بچه ها دوست نمي شد و گوشه گير بود. حتي قادر نبود كه وسايل خود را از كيفش در آورد. كتابش را وارونه در دست مي گرفت و هنگام تصويرخواني از كتاب بخوانيم، مي گفت: چيزي نمي بينم. در نوشتن نيز مشكل داشت و ساده ترين علائم كتاب بنويسيم را نمي توانست، بنويسد. او رياضي را درك نمي كرد. به طور كلي او دچار اختلالات يادگيري يا ديسلكسي بود. در گوش دادن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، استدلال كردن و درك كردن مشكل داشت. با بررسي هايي كه انجام دادم از نظر فيزيكي و هوش كاملاً سالم و عادي بود ولي در يادگيري بسيار مشكل داشت. براي حل اختلالات يادگيري و رفتاري او نياز به روش تدريس مناسب و خاص بود.

          پس از مطالعه و بررسي فراوان، روش هاي ويژه اي را براي بهبود وضعيت او به كار بستم. راه حل هاي مختلف را آزمايش كردم. بهترين راه اين بود كه نوآوري هاي آموزشي را به كار ببرم و با استفاده از فناوري نو اختلالات يادگيري علیرضا را حل كنم. بنابراين از روش IT استفاده كردم.

          با تلاش فراوان توانستم به نتيجه مطلوب برسم. به طوري كه پيشرفت علیرضا بسيار چشمگير بود. او نه تنها در درس رياضي و بخوانيم پيشرفت بسيار زيادي داشت بلكه مشكلات رفتاري او نيز به كلي رفع گرديد و همانند ساير دانش آموزان در فعاليت هاي كلاسي شركت مي كرد.

          نتيجه اي كه در نهايت به دست آمد اين بود كه: توانستم اختلالات يادگيري (ديسلكسي ) علیرضا را با كمك تدريس مبتني بر IT حل كنم و از او دانش آموزي فعال و علاقمند بسازم. علاوه بر آن پيشرفت تحصيلي و علاقمندي ساير دانش آموزان نيز با اين روش ميسر شد و كلاسي سرشار از شادي و نشاط مهيا نمودم. موفقيت تحصيلي، علاقمندي و سرزندگي علیرضا و ساير دانش آموزان نشان دهنده موفق بودن اين طرح
مي باشد.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
tajrob-42_985589_2388.zip89.9k